Milbostigen 20, Gävle
070 306 20 80
kundservice@hasttransportcenter.se

Allmänna villkor

Din hästtransport

Allmänna villkor

Priser och betalning

Om inte annat anges priser inklusive lagstadgad moms. Varje vara anges med pris. I eventuell kundvagnen/utcheckning kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar angående pris och kostnader.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Er ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ert meddelande till oss måste det klart framgå att ni ångrar er. Ångerfristen börjar löpa den dag ni tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Ni har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ert samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När ni utnyttjat er ångerrätt:

Ni är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när ni mottog den. Ni får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att ni är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Leveranser

Om ej annat avtalats gäller:

Hämtas – EXW  (EX Works) hos Hästtransportcenter i Gävle, alltså genom er försorg.

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Leveranstid för hyres-/bokningsresurs är den avtalade starttiden för bokningsperioden för resursen.

Ej uthämtade paket

Har ni valt postförskott som fraktsätt finns era varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera er kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på er egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till er.

När du utnyttjat er ångerrätt ska ni,

  • först kontakta oss för att bestämma åtgärd.
  • om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss om ej annat avtalats.
  • om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för er.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om ni utnyttjat er ångerrätt, betala tillbaka vad ni har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att ni ångrat dig. Ni får själv betala returkostnaderna när ni sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Dataskyddspolicy, GDPR

När ni ingår ett avtal med oss, till exempel med er beställning, uppger ni era personuppgifter. I samband med er registrering och beställning godkänner ni att vi lagrar och använder era uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Ni har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om er. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan ni begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Vi kommer då att åtgärda detta inför ramen av vad som krävs för avtalet eller för att upprätthålla lagkrav. Personuppgifter som vi kan komma att hantera är: namn, adress, postnummer, postort, mailadress, telefonnummer, organisationsnummer, land.